mars 30, 2012

Urban Choreography

Pervasive surveillance is now becoming extremely personalized – is there an infringement of our private space – are we even aware of all the body language we imply in a brief glance at  a piece of chocolate cake, a shiny new bauble in a window display or an attractive woman’s breasts in a magazine or in person! fromThe Economist

Webcams can now spot which ads catch your gaze, read your mood and check your vital signs:

IMAGINE browsing a website when a saucy ad for lingerie catches your eye. You don’t click on it, merely smile and go to another page. Yet it follows you, putting up more racy pictures, perhaps even the offer of a discount. Finally, irked by its persistence, you frown. “Sorry for taking up your time,” says the ad, and promptly desists from further pestering. Creepy. But making online ads that not only know you are…

View original post 249 mots de plus

Advertisements

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :